משקאות מרעננים ומצננים לימי הקיץ החמים - אייס ישראל
קרח
 
 

משקאות מרעננים לימי הקיץ החמים

 
 

אין כמו משקה טעים וצונן ביום חם. ימים חמים, גם בימי החורף הנעימים שלנו, מעוררים אותנו לשתות הרבה יותר. אנחנו שותים כדי להרוות את הגוף, כדי להתקרר ולהתרענן, וכמובן בגלל עצם ההנאה שבדבר.

בין אם המשקה מגיע מתוך מכונת שתיה במשרד או מהמקרר הביתי שלכם – המשקה הוא זה שמרווה את הגוף. אבל קחו בחשבון שיש משקאות שעלולים להכיל גם מרכיבים שעלולים לפגוע בבריאות או בתחושת הרוויה של הגוף שלנו.

לא מרווים ולא בהכרח בריאים

בגלל שקפאין הוא חומר משתן ומגדיל את כמות השתן שיוצא מהגוף – הוא יכול לעכב את כמות המים שנדרשת לגוף האדם. הסוכר, מצדו, מוסיף לנו קלוריות. חוץ מזה, משקאות ממותקים מדי לא באמת מרווים את הצמא שלנו, להיפך. ממתיקים אלטרנטיביים בכמויות מתונות לא אמורים להוות בעיה עבור רוב האנשים, אבל ספק אם הם הבחירה הטובה ביותר לשתייה לאורך כול היום.

עדיין קיימות שאלות לא פתורות לגבי ההשפעות הבריאותיות של שתיית כמות גדולה של סודה בכול יום. אחד המחקרים הראה כי שתיית יותר משתי כוסות קולה ביום, יותר ממכפילה את הסבירות למחלת כליות כרונית. החוקרים משערים שלא הקפאין או הסוכר שבסודה הם אלה שגורמים לבעיות, אלא החומצה הזרחתית, שמעניקה למשקה טעם חמצמץ ופועלת כחומר משמר.

אם כך, מה כדאי לשתות?

המלצות למשקאות מצננים

  • מים קרים. מים קרים עם קוביות קרח מרווים, מצננים ומרעננים יותר מכול משקה אחר. אם במי הברז שלכם יש רכיבים שאינכם סומכים עליהם, השתמשו במערכת סינון מתאימה. הוספת לימון, ליים או תפוז למים, תוסיף טעם ותשתפר את המשקה.
  • מים עם תמצית טעם טבעית. אפשר לשתות מים בטעמים, ללא קלוריות וללא ממתיקים חלופיים. אם הם טעימים לכם, סביר להניח שתשתו מהם יותר, וכך לא תתייבשו.
  • יש מותגי משקאות תוססים שמגיעים בטעמים שונים, והם ללא קלוריות וללא ממותקים מלאכותיים. שתו אותם רק אם אין לכם בעיה עם הפחמן. אם אתם מעדיפים משקה לא תוסס, נסו מים מינרליים שכוללים חומרי טעם טבעיים ופחמן דו חמצני.
  • תה קר ירוק או שחור. תה קר ללא קפאין עדיף למי ששותים תה לאורך כול היום. בחנויות תוכלו לרכוש תה קר בטעמים שונים. אם אתם מעדיפים תה מתוק, השתמשו בכמות הקטנה ביותר של ממתיק שאתם מסוגלים לסבול.
  • קפה קר. כדי שהקפה יהיה דל קלוריות עדיף לשתות קפה שחור, או עם תוספת קטנה של חלב דל שומן. ואם אתם רוצים משקה בריא יותר, בחרו בקפה נטול קפאין.
  • מיצי פירות. בדרך כלל מדובר בתערובת של מיץ פירות ומים. מיץ הפירות מוסיף טעם, מספר חומרים מזינים (כולל אשלגן ונתרן אלקטרולטיס) ואפילו כמות קטנה של סיבים, אם משתמשים במיץ פירות שלא עבר סינון.